Followers

Tuesday, May 26, 2009

INSAF



mase mengodek2 blog-blog prof.. aku sangat tersentuh dengan etnry pasal kematian, kadang2 bila aku membaca insan yang baik dan mulia diambil oleh ALLAH begitu saja, walaupun dia dalam jihad untuk menuntut ilu salah satu daripada jihad ilmu. namun kekuasaan allah memilih insanya untuk disayangi, aku bukan sedih dengan berita kematian yang diceritakan oleh prof. namun aku terpikir pasal diri aku, sedangkan aku masih banyak bergelumang dengan dosa, aku masih x sedarkan diri dan aku masih berada ditakuk yang lama. namun allah masih memberi peluang pada diri aku untuk berubah, tapi aku tak pernah berusaha untuk berubah. apa yang aku tahu lafzkan "aku tak tahulah apa nak jadik ngan aku nih" ayat tuh jerk lah yg senantiasa menemani aku bila aku sedar atas kesilapan aku tanpa mengambil tindakan.

ya allah kalau difikir2kan dosa aku memang banyak, and aku takut aku akan dihitung dan ditempatkan tempat yang paling seksa!

ketahuilah allah tuh maha adil. dia tahu apa yang dilakukan untuk hambanya. aku percaya ALLAH akan senantisa bagik aku peluang. harap2.. aku berusaha untuk menngambil peluang tuh...

p/s aku pun tak tahu nape tibe2 jerk aku sedih bila baca post prof, sedih....

3 comments:

miss oren said...

mengingati kematian tu bagus
tp yg penting kite kene r berubah
kan??

AMIREZKA said...

betul tuh mis oren... tapi ami nih lemah lahh.. ami ni kadang2 jahil gak,,.. lupe asal usul!! waaaa

miss oren said...

takpe, dah ade kesedaran tu pun da kire ckup baik.
congrates la jugak..
hehe

AMIREZKA © 2008. Design by :Yanku Templates Sponsored by: Tutorial87 Commentcute