Followers

Tuesday, April 7, 2009

GI MAMPOS!

GI MAMPOS LAH KALAU KO TAK TAHAN NGAN AKU.. AKU DAH CAKAP PERANGAI AKU MEMANG MACAM NIH! SO XYAH LAHH KO NAK TERASA HATI.. TAPI KALAU KO TAK TAHAN SENANG JERK AKU AKAN BIARKAN JERK KO! LEBIH DIKENALI BAKAL DI DISKRIMINASI DARI AKU!

AKU JUST LAYAN JERK KO SBB AKU ONE GROUP NGAN KO, SBB AKU PROFESIONAL NAK SIAPKAN KEJE. TAPI LEPAS KEJE!! GI MAMPOS.. AKU TAKKAN HIRAUKAN KO!

AKU DAH CAKAP JGN CARI PSAL NGAN AKU!! MMG SILAP ORANG! KO PIKIR MULUT KO TUH BAIK SGT KE!! WEH KALAU KO TAK TAHAN GILAH DUK HUTAN!! BESARKAN KEMALUAN KO!! HAHAHA

AKU BUKAN SENANG NAK MARAH AND BUKAN SENANG NAK MAAPKAN ORANG. AND BUKAN SENANG NAK MENGAKU KESALAHAN! ITULAH DIRI AKU! AKU ADMIT YANG AKU JAHAT AND MULUT AKU X SEBAIK KO! TAPI AKU TETAP AKU! TERPULANG KO NAK CAKAP AKU MULUT LASER KE MULUT SIAL KE!1 YANG PENTING SEJAHAT2 MULUT AKU!! KERJA AKU JALAN GAK!! HAHHAA

AND LAGIK SATU.. KALAU AKU BEBAIK NGAN KO PUN AKU TAKKAN TREAT KO MCM DULU.. PLEASA LAHH RUBBISH!! HAHA JGN TERSENTAP!! KAN DAH MCM AZWAN ALI DAH.. HAHAHA..

AKU BUKAN NAK CKP AKU BETUL. AKU PUB TAHU AKUPUN ADA SALAH. TAPI AKU DAH CKP AKU TETAP AKU. AKU X SEDIA NAK BERUBAH. NAMPAK JER AKU PENDIAM!! TAPI DLM DIAM2 AKU JANGAN SANGKA AKU BAIK..

LAST BUT NOT LEAST!! GI MAMPOS!! HAHAHA
AMI TETAP AMI..

8 comments:

SaiyidahAisyah said...

whatever la buddy....
but i got question and i don't mine if no answer for it;
1. professional kah seseorang itu kalau dok membebel mase kerja dan tak puas hati dengan idea orang dan nak die punye idea sahaja diterima?
2. dan professional kah seseorang itu mase kerja jika asek membebel nak balik rumah, nak g melaka or wat so everr??
3. professional kah seseorang itu jika dok mencarut time kerja dan merungut saja jika kerja jalan pun?
DAN beranikah anda mengaku anda professional padahal terang2 anda menunjukkan keburukan anda?
so, tepuk dada. tanya selera.
yaa. i know who u are.
but please sometimes show some respect to other people.
and plus, i am also not going to layan your "perangai" again.
dulu, rajin lah nak nasihat. tp tak jalan, wat berbuih mulut. yang penting, dah cuba.
yang penting, i know what i am doing and i am always pray for your CHANGES.
appericiate sket ape orang buat.
its not about pakse u to change, but pls ada sedikit respect dalam diri. HUMANITY.
and plus, not all people akan accept what the hell u r talking?

ahha. buddy.
wish the best for your final.
GOOD LUCK! :)

AMIREZKA said...

bagus lah mcm tuh.. kalau ko dah paham..

and aku dah ckp kalau x tahan ngan aku xyah kwan sama aku.. wawawaa.. sbb aku tau mmg aku jahat.. so ko kan baik punye org.. so.. supaya sifat jahat aku nih.. x merebak kat ko.. so jgn lah dekati aku.. wawawaa...

aku ada jawapan untuk ko.. untuk solan 1.
adakah idea aku diterima sepenuhnya.. ada ke aku tolak idea korang.. kalau aku tolak idea ko.. dah ama skrip tuh aku xnak baca.. cuma aku part of group so aku ada hak nak ckp.. and ko ada hak untuk membantah.. so.. nape x bantah jerk.. slah sap? salah aku.. fine..

solan 2:
kalau ko kata aku membebel sbb nak gi melaka nak balik umah and what so ever.. abis ko tuh x penah lahh plak nak membebel nak gi sane sini!! and lagi satu, kalau aku membebel pun nak gi sana sini.. ade ke aku gi!! dah kira bagus aku bagi full komitmen kat dlm group aku.. tak tau lahh plakj ko bagik fullyy fuly comitment.. ko kan profesional..

solan 3:
bagik aku.. biar masa kerja ko nak bebel nak maki nak mencarut.. anti keje dah siap ape yg ko dpt..?? and lagik satu for ur info aku mmg mcm nih.. mmg org ckp aku perangai x semenggah.. tapi ngan perangai aku nih lahh org xkkan pijak pale aku..

of course aku berani ckp aku pro.. sbb aku yakin yg aku leh jadik prof.. sbb aku belum prof. tapi akan jadik..

ko lain lahh kan.. dah pro abis..

bagus lahh kalau ko dah malas nak layan perangai aku.. sbb aku tahu perangai aku buruk.. so jauh2kan perangai baik ko tuh ngan aku.. hhuhu

aku dah lama tepuk dada aku, dah lama aku tahu selera aku.. so tak yah nak suruh aku..

yang penting ko do the best untuk diri ko.. jaga diri ko.. tu pun dah bagus..

and lagi satu.. aku tahu sapa aku.. and aku tahu apa yang aku wat..

tapi kadang2 tuh.. adagak manusia yang tak pernah nak tgk kesalahan diri dia.. kan..

aku ckp sendiri mmg aku jahat.. memang everything aku wat adalah salah.. and ape yg aku wat. memang orang tak suka..

so pandai2 lahh tgk diri sendiri. bye..

* note to all.. kami dalam proses pembalajaran pasal komunikasi..

SaiyidahAisyah said...

thanks for the reply.

but...

am i said that i am baik or professional or whatever u said?
come on buddy, jangan pandai wat statement sendiri. memakan diri.

kite same2 dlm proses of learning. termasuk aku. seriusly, i am not perfect dan kerja yang aku buat tak lah se'perfect' mane. punya banyak cacat cela. at least, kerja buat. and do the best.

aku ada jawapan kembali kepada jawapan yang anda berikan;

1. kenape aku tak bantah? dan anda tanya kenape aku tak bantah?
sebabnya senang, aku malas nak lawan mulut. terutama dengan orang seperti anda, anda tahu anda siapa kan? sampai rosak mood nak wat assignment. lawan2 pun, sape nak menang. so, amek lah. diam lagi bagus dari melayan lawan mulut. wat tambah dosa saja.

2. sekarang, anda lihat. membebel tu professional ke dalam kerja? just now baru kate anda professional, tp terang2 kate keburukan yang anda wat dalam kerja. dan bile aku membebel? ada rekod pakai hp tak yang mane aku membebel tuh? dan tang mane? nak dengar sket. kalo aku bebel pun, tak libatkan kerja ok. maybe hal lain. ada telinga gunakan sebaiknya.

3. dan kalau nak buat pendapat sendiri, fikir rasionalnya. mencarut tu rasional ke dalam kerja? example; nak ke anda RESPECT bos yang mencarut kat anda kalau kerja tak dapat selesaikan dengan sempurna?

and about your statement "tak tahan dengan aku boleh blah". its not included personal side, this all happened because about kerja only. i may friends with u again, but not as before.

dan saya sememangnya tidak sesempurna mana. yang penting, saya cuba sehabis baik untuk selesaikan kerja. janji siap. do the best.


yang penting ingat ni, hidup mmg wujud KARMA. ape2 yang anda wat terhadap orang, sama ada baik atau buruk, bakal anda terima berkali lipat ganda suatu hari nanti.

senang cakap, WHAT GOES AROUND COMES AROUND.

so, fikirlah sendiri untuk masa depan yang lebih cerah.

jangan biarkan hidup anda diselubungi kegelapan dan tersimpang jauh dari landasan kebenaran disebabkan sifat2 NEGATIF yang menguasai diri.

last but not least, sorry if the words that comes from my mouth makes u hurt or tersentap or watsoever.

*saye cube jadi professional sebaik mungkin tapi maaf sekali lagi jika wujud juga sebarang emosi yang negatif dalam entry ini.

wassalam.

have a nice day.

Anonymous said...

aper gaduh2 nih???
aduhai SEKI sesamer SEKI pun nak gaduh???
masing2 nak menang..time berkawan semua ok....time gadoh semua d ungkit balik..aper da....

an-Suh u.K.m.s.E said...

to anonymous: FYI,hal mereka tiada kaitan dgn perihal seky or yg sewaktu dgnnya. ini hal akademik mereka *i guess*

to AMIREZKA and SaiyidahAisyah :
We all in learning process. Give and take la buddies. Watever it is, I really hope u guys can be like be4. Aku doakan kamu semua ke arah kedamaian dan keamanan,Amin..=)

AMIREZKA said...

thankz to all.. for the coment.. for ur information hal berkaitan xde kene mngena hal seki...

mungkin terdapat kesalahan amirezka...
so biarkan jerk lahh..
malas nak menuding jarik lagi...

thinf for the future.. x mahu lahh bende jadik besar2.. tujuan amirezka menulis di dblog adalah bertujuan untuk melepaskan geram.. btw thank so much.. to all..

Anonymous said...

to ansuh...
ye aku tau xder kener mgena dgan seki, sajer jer..maksud aku KENGKAWAN pun nak bergaduh ker...
aku tgok sendiri kot macam maner bende ni jadik... so, bagi aku bukan masalah besar, semua boleh d bawa berbincang...but problemnyer masing2 keras kepala & hati batu.. huhu..aku kenal dua2 manusia nih... masak dah perangai diorang...
tapi aku xkater diorang jahat... dua2 baek..
cuma ego masing2 tinggi melanggit..
tapi aku tau semua org ader style tersendiri yang penting TOLAK ANSUR...
kalo sorang jadik api, yang sorang mesti lah jadik air..
k...:)

btw, im JOHAN
huhu

aYiP said...

ko ni sebok je la johan!

AMIREZKA © 2008. Design by :Yanku Templates Sponsored by: Tutorial87 Commentcute