Followers

Sunday, November 30, 2008

mengidam!!

hari ni amatlah siksa.. aku kene demam panaz yang melampau tapi aku kuatkan semangat aku.. hhuhuhu... ntahlah smalam aku gu umah member aku kat kl.. lepas balik tuh demam.. x tahu ar..(ntah2 kene tegur!!) huhuhu..

so ari ni aku nak mkn bubur.. terpaksa lahh masak sendiri.. sbb kat umah xde sape... hehe.. xpe aku kan kuat.. hari ni nak masak bubur ayam..

bahan-bahan dia.
segenggam beras
halia
bawang putih
ayam bahagian peha.. amik isi jerk!!

cara membuat.
mula-mula basuh beras tuh.. dah basuh masak letak byk2 air..n letak satu sudu kecil minyak masak.. bagi cepat masak bubur tuh.. xpe biar lama biar nasi tuh hancur pun xpe..

dah tuh tumis bwang putih halia letak ayam. tumis guna minyak siket jerk.. then letak oregano basil and rosemary.. hheheh n white paper.. then dah cyap...

kalau nak sedap taburkan bawang goreng... jadi lhahh bubur ayam amirezka.. huhuhu..

No comments:

AMIREZKA © 2008. Design by :Yanku Templates Sponsored by: Tutorial87 Commentcute